donderdag 4 oktober 2012

Airboat, Jungle adventures en alweer shoppen

Vanmorgen rinkelde de wekker vroeg. Om 9 uur hadden we een afspraak in het plaatsje Mims. We gingen de Loughman Lake Lodge voor een airboat ride van 75 minuten. Het ritje was ongeveer 1,5 uur en bracht ons diep in de natuur van Florida. Het was een prachtige route en zelfs de weg er naar toe was avontuurlijk. Het bleek dat we met ons tweeën waren dus we hadden een privé boot. De kapitein was een local met Texaans accent. Oud, diep gebruind en zijn huid leek wel krokodillenleer. Maar hij was erg aardig en kon sturen als een pro. Heerlijk scheuren door het water, over het gras en door de struiken op zoek naar wildlife. Wow wat een mooie omgeving is het daar zeg. We hebben veel vogels gezien, alligators en zelfs een Bald Eagle.

DSC02667

DSC02831

DSC02723

DSC02700

DSC02717

DSC02730

Na een prachtige rit over het water namen we afscheid en reden door naar het plaatsje Christmas. Daar gingen we naar de plaatselijke dierentuin. Totaal anders dan al die luxe dierenparken. Heel veel alligators zitten hier. Het water zit vol met eendenkroos maar dat is normaal hier. Het water stinkt ook, maar dat hoort bij Christmas is mij verteld. Er zijn div. shows, een boottochtje en er zijn wandelpaden. Het is geen groot park en de dieren hebben ook geen grote hokken maar deze dieren zijn dat gewend. We hebben een leuke tijd gehad hier en ik heb een python vastgehouden, met het hart in de keel maar ik heb het gedaan en ik ben er trots op. Het is niet dat ik bang was maar het is zo onbekend, hoe voelt zo’n slang nou. Ik vind slangen prachtdieren en daarom heb ik het gedaan.

P1050899

Ik dacht dat ik het eng vond als die kop naar mij toekwam maar ik was gewoon gefixeerd. Mijn hart sloeg uit mijn lichaam zo wat maar wat was ik trots.

Na de tours hebben we zelf nog een rondje gelopen door het park. Een aantal foto’s;

DSC02758

DSC02768

DSC02786

DSC02796

DSC02819

DSC02828

DSC02822

Na Christmas hadden we ontzettende trek en we hebben geluncht bij Denny’s. Heerlijke chickentortilla’s met French Fries en lekkere pancake puppies. Heerlijk en dat maar voor 7 dollar p.p. incl. drinken.

We reden over de East Colonial Drive en we zijn gestopt bij de Fashion Square Mall die aan deze weg ligt. Een leuke mall die ook een paar onbekende winkels heeft. Tuurlijk wat gekocht want het thuisfront verwacht ook wat. Daarna door gereden naar de Premium mall. Daar een rondje gelopen en een leuke blouse gekocht voor vaders bij Hilfiger. Het was bijna tijd om te gaan dus ging ik nog even een koffie halen bij de Starbucks. Ik liep de Foodcourt en opeens word ik opzij gedrukt door zo’n vervelende, Spaanse, Braziliaans wijf. Koffie over de blouse van vaders heen. Dus ik zeg vriendelijk excuse me, begint ze in het Spaans tegen mij te ratelen. Maar dat ging mij te ver, en ik zeg tegen haar, jij moet beter uit je doppen kijken vervelend k.twijf, ik kan ook wel over de grens praten. Ze stopt met praten en kijkt me met open mond aan. Die rode lipstick lippen barsten zowat en het opvulmiddel loopt bijna uit haar ogen. Ik kijk haar aan en zeg just watch it, you are not the only one here. Daarna loop ik weg. En de blouse ach die ga ik wel weer ruilen bij Tommy.

De lucht zag er inmiddels uit alsof het laatste uur geslagen had en we reden via de Walmart naar huis. We werden vergezeld van prachtige bliksemschichten en we waren net op tijd thuis. Nu heerlijk relaxen, helaas niet zwemmen. Morgen gaan we naar Tampa, eerst Busch en daarna Big Cat rescue. Dus weer beestendag.

Tot morgen

6 opmerkingen:

  1. Hahaha, you go girl!! Dat zal ze leren. Overigens heel erg stoer dat je die slang hebt vastgehouden, kan me voporstellen dat de bloeddruk ietsjes omhoog ging.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stoer hoor zo'n slang vasthouden die steeds dichterbij komt.
    Die alligator met al dat kroost is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ha, je zat natuurlijk nog vol adrenaline na het vasthouden van
    die slang ;-)
    "Good for you" Ik zou me ook niet opzij laten zetten hoor.
    Sommige mensen denken wel eens dat ze alleen op de wereld zijn.
    Mooie foto's heb je weer gemaakt.
    Lots of Fun morgen in Tampa!
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow hé echt slangenbezweerders, wat een mega gave dag.. Prachtige foto's enne een Bald Eagle.. Mooi..

    Heel veel fun in Tampa !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen je eenmaal die slang achter de rug had was die Brasilianse vrouw a Piece of Cake ;).Veel plezier morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie dag weer !! En leuk dierenparken inderdaad, wij vonden het super daar !

    BeantwoordenVerwijderen