zaterdag 13 oktober 2012

Gootsteen en vliegen

Tja vandaag was het dan zover. De laatste dag brak aan. We waren op tijd wakker en deden nog wat laatste dingen in de koffer. Ik zat met beide koffers onder het gewicht dus dat was goed. Na een laatste villa check sloten we deur voorgoed van dit huis en reden weg uit Tuscan Hills. We genoten eerst van een ontbijtje bij de Cracker Barrel. Ik koos voor worstjes, fried apples en toast. Heerlijk weer, vooral de fried apples. Die zijn hemels.

Daarna reden we naar Aviana, we mochten de koffers bij Pieter en Petra laten staan. Na een lekker bakkie en gezellig geklets reden we naar Disney resort Yacht and Beach club om daar met de andere Orlando Lunatics van een lekker ijssie te genieten. We moesten een tijd wachten omdat we met 8 man waren en de ijstent niet zo groot was. Maar uiteindelijk konden we zitten met z’n allen bij elkaar en we begonnen met drinken. Inmiddels was het ijsje besteld en niet veel later begonnen allerlei lampen te flikkeren en daar kwam de serveerster aan met ons ijsje voor 8 personen de kitchen sink.

DSC05027

8 scoops(Amerikaanse scoops) verschillende soorten ijs. Cake, brownies, koekjes, snoepjes, fruit, chocola, fruit, caramel, kersen.

Serveerter: En een whole can of whipped cream.

Andere serveersters: A whole can?

Serveerster: Yes a whole can.

En ik bedoel een  Amerikaanse can.

Maar het was heerlijk. Ik had de mint chocolate want bijna niemand lustte dat.

Maar helaas het werd later en later en uiteindelijk moesten we vertrekken. We namen afscheid van iedereen en zouden snel een meeting beleggen. Tot volgend jaar hebben we beloofd.

We reden snel naar Downtown Disney waar Kim even de laatste boodschappen ging halen en we reden terug naar  Aviana. Koffers gepakt, lange broek aangetrokken en op weg naar het Vliegveld. Auto ingeleverd en op naar de incheck. We waren mooi op tijd en direkt aan de beurt. Koffers afgegeven waren idd mooi op gewicht. Daarna even gestruind door de div. winkeltjes. Potverdikkie in de Seaworld winkel hadden ze nog een one ocean beeldje. Maar helaas had echt geen ruimte. Het geld had ik nog wel maar echt geen ruimte. Dus met pijn in het hart liep ik weg. Ze waren maar $20,00 maar ja. Ik hoop dat ze er volgend jaar nog zijn want in Seaworld zelf hadden ze niet meer. Ook in de seaworld winkel op het vliegveld hadden ze het niet meer. Maar er zit nog een Seaworld winkel op vliegveld en daar hadden ze het nog wel. Maar ja je moet verstandig zijn.

Daarna hebben we wat gegeten in de foodcourt. Een laatste Orange chicken voor mij. Daarna gingen we door de douane. Hele hebben en houden uitgetrokken en ja weer poedervrij verklaard dus mochten we door. Het boarden begon op tijd en we zaten nog maar net of we hadden de pushback al. Zo Lufthansa zoemt niet. We gingen de lucht in en na een laatste blik op Orlando van boven vlogen we terug naar de werkelijkheid. Een rustige vlucht gehad en ik zelfs nog geslapen. Op tijd kwamen we in Frankfurt. De nieuwe terminal was inmiddels geopend dus de toiletten waren hier stukken beter. We moesten ongeveer 1,5 uur wachten en de vliegtuigen racen hier gewoon voor de ramen langs. Tjonge wat een prachtig gezicht.

Ook hier ging het boarden soepel en op tijd vertrokken we richting Amsterdam. Een vlucht van 45 minuten waarbij we ook nog eten en drinken kregen. Hap, slik, vreet want de daling werd alweer ingezet.

Alle koffers zijn gearriveerd en we lopen langs de douane. Ze waren wel met 5 man en de deur was maar smal. Her en der werden er mensen uitgepikt maar wij mochten door.

Kim haar ouders en haar neefje stonden op ons te wachten. We kregen ieder een prachtige welkom thuis tas met pepernoten, Hollandse tomatensoep, drop en allerlei andere leuke dingen. We reden naar Kim haar huis. Die kon eerst haar katten begroeten en knuffelen. Daarna bij haar ouders koffie gedronken en ervaringen uitgedeeld. Tegen 16.45 heeft Kim en haar vader mij naar het Station gebracht en stapte ik op de trein richting het noorden. Helaas was station Zwolle afgesloten dus de trein reed niet verder dan ‘t Harde. Daar zou ik dan in de bus moeten stappen richting Meppel, en in Meppel weer in de trein naar Assen. Jaja met 2 grote koffers en een rugzak. Dacht het niet. Pa heeft mij opgehaald uit ‘t Harde. Wat een chaos was het daar zeg. Politie stond het verkeer te regelen en wat een mensen. Maar ik kon in de auto stappen en we reden naar het Noorden. Onderweg nog een hapje gegeten en eindelijk was het thuis.

En wie kwam daar aan stappen en rennen toen ik haar riep? Juist ja Muisje. Die kende mij nog.

En toen naar binnen naar de kleine poesjes. Nou dat was een succes. Ik zat voor de bench en 6 peuterpoesjes bliezen naar me. Nou ja zeg. Maar ja ze hadden hun oogjes nog dicht toen ik wegging. Maar dat duurde maar even hoor en toen had ik ze al eten gegeven en speelde druk met ze.

DSC05030

DSC05033

DSC05034

DSC05029

Er zijn nog 4 poesjes over voor de liefhebber Glimlach

Maar het wel weer okay om thuis te zijn, de kadootjes werden goed ontvangen. Eindelijk kon ik weer in mijn eigen bed slapen. Ik moet er wel om denken dat ik nu een hoogslaper heb maar dat is allemaal goed gegaan.

De vakantie is voorbij maar 1 ding is zeker we kunnen terug kijken op een topvakantie, en dat is wel het belangrijkste.

Binnen enkele dagen volgt hier nog de eind conclusie en dan is het afgelopen met dit blog.

Dus nog 1 keer tot de volgende keer.

7 opmerkingen:

  1. Wat een lieve aaibare snoetjes, mooi!!
    En jullie zijn weer thuis, wij missen jullie nu al, we spreken elkaar weer spoedig!!

    Sterkte met de Jetlag, enne eerst deze vakantie lekker op je in laten werken, en dan op naar de volgende voorpret ;-)

    Groetjes

    Rick en Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Afscheid nemen is nooit leuk, maar dit afscheid van Orlando was wel heel speciaal en lekker :-) En dan na een relaxte vlucht zo'n warm welkom door mens en dier.... Wat wil je nog meer.

    Nu nog lekker nagenieten en op de regenachtige dagen lekker weg mijmeren bij de foto's en het blog en terugkijken op jullie topvakantie. Heel erg leuk dat we hebben mogen meegenieten.

    Greetz,
    Patrice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom terug in Nederland. Wat hebben jullie het heerlijk gehad. Zelfs de laatste dag nog even goed genoten van een mega mega ijs(je). Ik kan me voortstellen dat bij het zien van al die lieve poezensnuitjes bij thuiskomst het lang zo erg niet is om weer terug te zijn. Succes met het wennen aan de Nederlandse temperaturen en we wachten nog even op de afsluiter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En het gewone leven gaat weer beginnen, helaas geen lekkere temperaturen, maar je kan je weer heerlijk vermaken door flink te knuffelen met de kittens, wat een scheetjes zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ding he die "keuken gootsteen" maar wel helemaal op, mmmmmm
    Jullie kunnen terug kijken op een heerlijke waanzinnige vakantie.
    Groetjes en tot volgend jaar,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zal het tegen vallen met het herfstweer in Nederland.
    Jullie hebben in ieder geval enorm veel leuke dingen gedaan waar je op terug kan kijken en even van kan nagenieten tot de volgende vakantie.
    Wat een leuke kittens, dat is toch ook wel weer grappig bij thuiskomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat het alles goed gegaan is. Jammer dat het weer voorbij is.
    Prachtige momenten en ervaringen heb je mee mogen maken en bedankt voor het delen en dat wij mee mogen genieten van je ervaringen!
    Aai je Mickey en die lieve poesjes ook van mij.

    BeantwoordenVerwijderen